Markedsundersøgelse

Inspiration til din markedsundersøgelse:

Her finder du tre eksempler på metoder, du kan blive inspireret af til din egen markedsundersøgelse, så du øger din idés værdi i bedømmelsesprocessen, inden idéen kommer på auktion.

1) Online værktøjer:

En Metode er at anvende online værktøjer til din markedsanalyse, hvor man nemt og hurtigt kan få en indsigt i markedets størrelse og potentielle konkurrenter. Hvis der er et marked online, så er der det højst sandsynligt også i den fysiske verden. Anvend ’’Google Keyword Tool’’ og ’’Google Insigts for search’’ og læs mere om hvordan du anvender denne metode til hurtigt at definere markedet for din idé her.

2) Online spørgeskemaer:

Brug online spørgeskemaer fra f.eks. SurveyMonkey eller SurveyXact til at bekræfte at problemet eller behovet, din idé forsøger at løse. Du kan også spørge ind til det behov din idé forsøger at skabe eller dække, men husk at vær påpasselig med at røbe din idé i processen, hvis du ønsker at sælge den på auktion. Ved at lave en undersøgelse ved hjælp af spørgeskemaer, er du bedre rustet til at lave en god beskrivelse af idéen. Læs mere om metoden med online spørgeskemaer her:

3) Google Søgning:

Du kan også søge på Google og finde artikler eller andre relevant information, som bekræfter at problemet, du ønsker at løse med din idé også er et problem for andre end dig. Spørg evt. dit nære netværk og hør om de kan nikke genkende til det du forsøger at løse med din idé.